aussie II - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu aussie II - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu

aussie II

Blijf op de hoogte en volg Peter en Esther

30 December 2012 | Australië, Rainbow Beach

aussie part 2...

we zitten nu in noosa, op de parkeerplaats van een backpackershostel.
hier slapen we in onze camper. leuke plek, een rijk vakantie dorpje.
veel feestjes hier wat te gek is om de mensen alleen al te bekijken. we ontmoette sascha een backpacker die hier blijft hangen omdat zn auto kapot is en elke avond ergens gratis probeerd binnen te sneaken om te slapen. ook zijn we alfred tegen gekomen wat weer vrienden van hannah, robin enz zijn. zo leuk is dat echt grappig.

na een paar dagen zijn we weer verder gereden. Op naar brisbane, de eerste grote stad sinds Cairns.
hier zochten we weer een hostel waar we konden parkeren voor weinig geld, helaas was alles vol maar een aardige man bij t hostel zei: ik weet een plek waar je gratis kan stan!
Dit was aan de rivier midden in brisbane! hier zijn we dan ook gaan staan! de eerste nacht is altijd wel spannend want je weet nooit of er politie komt om je wakker te maken of je zelfs een boete te geven.
gelukkig we hebben het overleefd geen politie, geen boete!!! wiehoee

We hebben gefietst door brisbane, wat weer voor t eerst is sinds nederland! Dit was erg leuk! maar ook eng want het verkeer is erg druk.

Hunter Valley, wijngaarden daar willen we wel heen hoor!!!!
hier was een gratis camping, dus we waren erg gelukkig!
we zijn naar speciale kerstlichtjes garden geweest. hier was de garden versierd met miljoenen lichtjes. heel grappig om te zien.
de volgende dag gingen we op pad om wijn te testen!
heel lekker we begonnen bij een cheese factory, hier konden we ook allemaal kaas proeven! uiteraard 1 meegenomen:)
ook de wijnwinkel die de beste wijn 2012 verkocht hebben we getest. om 11 uur sochtends zaten we al aan de bellen wijn, want ze worden aardig vol geschonken. bij de laatste wijnboer zijn we een beetje blijven hangen, hij vroeg waar we sliepen en nodigde ons uit om hier te blijven slapen met douche, zwembad enz! dat konden wij niet afslaan en dachten ach voor een paar dollar willen we dat wel! maar het was gratis! onze dag kon niet meer stuk! en de hele dag wijn en slapen tussen de wijngaarden met zwembad en douche! (was al een paar dagen geleden;)!)
de volgende ochtend waren er kangaroo's overal! dat was echt fantastisch!!!!!

Kerst hebben we in de blue mountains gevierd! het was slecht weer en hebben de hele dag binnen spelletjes en film gekeken!
wat heerlijk was want die dag ervoor hebben we de hele dag door de gebergten gewandeld! 3 sisters en watervallen gezien! wat super gaaf is!

op 2e kerstdag zijn we naar sydney gereden, we slapen bij vrienden van margriet en vanessa. ze wonen een half uurtje van het centrum af!
hier zijn we echt super blij mee, want het is hier heel gezellig. 2 kids van 10 en 7 die ook van spelletjes houden!
de eerste dag hebben we al mogen genieten van ceciels kookkunsten!
de hele tafel was gevuld met vis! heerlijk!!!!
de 2e avond hadden we hier een aussie party, met rund en varken aan de spit! wat super lekker en gezellig was!

gister zijn we voor het eerst de stad in geweest, harbour bridge en opera house gezien. wauw wat is dat gaaf!!!!!!
het is nu heel erg druk in sydney omdat oud en nieuw hier een spectakel moet zijn!

morgen gaan we om half 6 sochtends met de bus en ferry naar de stad om een plekje in het park te bemachtigen! we willen een plekje waar we de harbour bridge goed kunnen zien! vanaf de bridge wordt er een mega groot vuurwerkspectakel afgestoken! een lange dag dus vroeg naar bed zometeen!

ons aussie tijd zit er bijna op... nog een week en dan vliegen we naar nieuw zeeland. waar we echt heel erg veel zin in hebben.

• 30 December 2012 - 10:46

Marjolijn:

Sounds fantastic mates! Zo te horen wordt het een fantastische jaarwisseling ( jaloers!!!) liefs ons

• 30 December 2012 - 13:00

Robert:

Zo te lezen hebben jullie t erg naar jullie zin!
    Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie volgende
    verslag! Bij ons kriebelt t ook nog steeds ;-))
    Grtz en fijne jaarwisseling!

• 30 December 2012 - 18:06

Lisanne & Ej:

Lieve allebei, superleuk om weer iets van jullie reis te lezen! Klinkt allemaal heel erg leuk, geniet ervan. Alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst!! Kus ons

• 31 December 2012 - 21:51

Opa Arie En Om Martina,:

lieve peter en esther,
    wat maken jullie een super mooie reis!!!!!!!
    gelukkig 2013 gewenst,en groetjes,
    opa arie en oma martina.

• 31 December 2012 - 21:51

Opa Arie En Om Martina,:

lieve peter en esther,
    wat maken jullie een super mooie reis!!!!!!!
    gelukkig 2013 gewenst,en groetjes,
    opa arie en oma martina.

• 01 Januari 2013 - 14:44

Paul, Diane En Charlotte:

Hallo Esther en Peter,

Een gelukkig nieuwjaar toewenst! Lekker genieten van nog een paar maanden reizen!
    Leuk om al jullie mooie verhalen te lezen!

Groetjes!

• 01 Januari 2013 - 18:50

Peter En Wulan:

Hoi Peter en Ether,

Wij wensen jullie een gelukkig 2013 en nog een fijne reis.Esther, komen jullie nog wel aan dansen toe?

Peter en Wulan

• 01 Januari 2013 - 20:36

Fred En Mariet:

Dag esther en peter,

Een heel goed 2013 namens mariet en mij. Fijn dat jullie het leuk hebben. Dansen jullie de vakantie door? geniet nog maar een paar maanden en dan zien we jullie weer in levende lijve terug met denk ik een heleboel verhalen.

Fred

NB Ajax en Feyenoord doen het allebei goed.

• 03 Januari 2013 - 09:41

Hedwig:

Klinkt fantastisch allemaal, leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken! Xx

• 03 Januari 2013 - 11:26

Luka En Sjaak:

Mooie bruine koppies! Super om alles te lezen:) goeie reis naar nieuw Zeeland droppies Xx

• 04 Januari 2013 - 14:56

Anja:

Hallo Lieverds.
    Wat weer een super mooi verslag
    Ik geniet met jullie mee!!!!!
    Op naar Nieuw-Zeeland.
    Kus kus. Tot hoors.

• 05 Januari 2013 - 19:39

Will En Tom:

Hoi lieverds, wat weer een bijzonder leuk verslag. Het was weer even genieten mede dankzij de mooie foto's. Op naar nieuw Zeeland!!!! Kusjes

• 12 Januari 2013 - 14:45

Opa En Oma Ploum:

We zitten met Okki en Mirjam de foto's te bekijken. Wij zijn verbaasd over de schoonheid van het land. E n wij verheugen ons met jullie genieten van dit schoons. Wij wensen jullie nog hele mooie dagen toe.
    Groetjes, opa en oma