laatste verslag!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu laatste verslag!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu

laatste verslag!!!

Blijf op de hoogte en volg Peter en Esther

28 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Hallo lieve vrienden

Dit zal waarschijnlijk het laatste verslag zijn tijdens onze reis!!

Fiji:

BULA!!!!!!!!! (Hallo)

Na aankomst in ons hostel zijn we gelijk maar aan de cocktails gegaan:) we zijn op fiji!!! Dit is echt aan de andere kant van de wereld!

We zijn begonnen aan de coral coast dit is in het zuiden van het hoofeiland, hier hebben we 5 nachten in een resort gezeten, waar we met nog een ander stel de enige waren! We hadden een luxe huisje aan het strand voor onszelf! Net waar we aan toe waren na 2 actieve maanden! Wat hebben we hier gedaan? NIETS:) heerlijk gezwommen,gesnorkeld, boekje gelezen. Peter heeft nog een hele mooie blauwe zeester gevonden:) die we helaas niet mee konden nemen haha. Het snorkelen is hier fantastisch, je loopt zo vanuit het strand de zee in en kan meteen snorkelen!
We zijn 1 dag nog t stadje in geweest, hier heb ik een nieuwe bekini gekocht! Eindelijk haha.
Na 5 nachten weer terug naar het hostel waar we begonnen! De volgende dag gaan we namelijk met de boot naar 1 van de yasawa eilanden.

De meeste mensen gaan hier eiland hoppen, maar wij hebben er voor gekozen om 10 dagen op 1 eiland in 1 resort te blijven! Dit is best wel lang want de eilanden zijn heel erg klein.
We hebben er heel erg veel genoten! Ook hier sliepen we in een bure(bungalow) aan het strand! Met palmbomen en hangmatten als uitzicht! De eerste dagen hebben we niet veel gedaan, het contact met de mensen is hier echt heel erg leuk. De locals kennen ons bij naam en ze vragen constant where is peter?! Wat heel grappig is:) de mensen hier zijn zo aardig! Elke avond na het eten dansen we de Bula dans (dat is zodat de zon de volgende dag gaat schijnen) daarna is er altijd een spel waarbij je een gratis drankje kan winnen:) daar waren we erg goed in:) hihi...

We zijn er een ochtendje wezen vissen, gelukkig wel allebei wat gevangen!

Ook hebben we het strand gezien waar de klassieker blue lagoon is opgenomen! Wit zandstrand met palmbomen. Daar snorkelen is waanzinnig! De vissen zwemmen voor je ogen en allemaal kleine nemo visjes heel erg gaaf!

Een andere ochtend zijn we naar een cave geweest, hier moest je eerst onderdoor duiken voordat je in de cave kon! Best wel spannend omdat je naar het donker toe moet duiken! Maar wel leuk om te doen. Pe ging als eerste:) stoertje.

Wat hebben we nog meer gedaan....

O ja snorkel trip!! Waarbij je op de 3 mooiste plekken in de buurt gaat snorkelen! Hier heeft Pe een hele mooie schelp gevonden! Die we vanuit australie op gestuurd hebben, dus hopen dat hij aankomt! In de schelp leefde ook nog een beestje dus toen we terug bij het resort waren moesten we de schelp begraven en 2 dagen wachten, na 2 dagen was het beestje dood (zielig he) en konden we de schelp omspoelen in de zee.

Ook hebben we Cava gedronken, dit is het lokal drankje van Fiji, de locals drinken dit elke avond. En nee het is geen drank! Het is een soort roet van een plant (Cava plant) dit malen ze fijn en laten ze drogen voor paar dagen/weken, daarna doen ze het in een stoffen (thee) zak en mengen ze het door water. Zoals je thee zet! Je zit allemaal in een cirkel en er is 1 chef, als hij zegt taki dan wordt er Cava gedronken, je krijgt dan een kommetje met Cava en je moet voordat je drinkt 1 keer klappen hard Bula roepen en dan alles in 1 keer opdrinken. Zo gaat het kommetje de cirkel rond. Waar t naar smaakt, roet. Wat het doet? Geen idee, ze zeggen dat je slaapt als een baby,je wordt er dus moe van en je tong gaat tintelen. Maar waar het met Cava drinken om gaat is de gezelligheid net elkaar! En dat was het ook!

We hebben een fantastische tijd op de eilanden gehad! En zo leuk om op 1 plek te blijven! Bij vertrek kregen we zelfs een bloemen krans van echte bloemen om! En een dikke knuffel van iedereen! Dat was echt heel erg leuk:)

Melbourne:

Joepiee onze schelp is veilig in australie, altijd spannend schelpen binnen smokkelen haha! We gaan m gelijk met de post opsturen!

1 weekje Melbourne! De tijd gaat nu heel erg snel! Nog 3,5 week en we zijn alweer thuis:( het reizen bevalt ons wel! In Melbourne zijn we de hele stad door gelopen:) veel gebouwen en leuk voor Pe de architectuur is elke hoek weer anders! Veel verschillende gebouwen dus! We zijn op het formule 1 circuit geweest, we hadden de wedstrijd net gemist het was een week eerder, maar ze waren nog bezig met afbouwen dus leuk om te zien. Een rondleiding in het Rod Laver tennis arena kon ook niet gemist worden:) Ze hebben een heel sport park in Melbourne! Mooi om te zien!
Ons hoogte punt van Melbourne was toch wel de tour over de great Ocean road! Deze tour/ toch gaat 300km langs de kust lijn en je komt uit bij de 12 apostelen, dit zijn rosten in het water die door water zijn afgebroken en zo allemaal op een rijtje los van elkaar staan! Om ze allemaal te kunnen zien hebben we een helikopter vlucht gedaan! Dit was de meest adembenemende tocht ooit! Zeker omdat we ook nog eens alleen (met de piloot natuurlijk) in de helikopter zaten! Het uitzicht was echt super!!! Echt een hoogte punt van de tour!! Na dit moeten we weer 300 km terug! Er scheelt dat we niet zelf hoeven te rijden:) een lange maar fantastische dag! Zo sluiten we Australië heel goed af!!

Want morgen 29 maart vliegen we alweer naar Thailand! Onze laatste 2,5 week gaan in! Over 18 dagen zijn we al weer thuis.

Dinsdag 16 april 14.00 landen we weer in Nederland, wat nog een beetje onwerkelijk lijkt, maar toch ook al begint te kriebelen. We hebben zin om iedereen weer te zien en onze verhalen te kunnen vertellen!

Maar we zijn het aan de andere kant nog lang niet zat! We genieten zoveel van elkaar, dat de tijd veel te snel gaat! Dus..... We gaan nog heel even van Thailand genieten:)

Tot snel!! Liefs de bruine pinda's aan de andere kant van de wereld!!

• 28 Maart 2013 - 20:02

Opa En Pma Ploum:

in dank jullie laatste bericht ontvangen.

nog even en jullie zijn weer thuis.

dat zal aanpassen worden,maar wat jullie in deze maanden beleefd

zal nooit uit de geest verdwijnen.

nog enkele weken en we zien jullie wweer.WELKOM.

opa en oma.

• 29 Maart 2013 - 12:02

Lies:

Mooi! Geniet van de laatste weekjes.

• 30 Maart 2013 - 05:51

Fransien:

Prachtig kinderen,wat een belevenis en verrijking.
    Vrolijk Passen. moeders

• 01 April 2013 - 15:18

Anja:

Hallo lieverds,
    Wat een leuk verslag!
    De tijd vliegt voorbij.
    Geniet nog van de laatste weekjes.
    Tot gauw,kusjes van hier.