Aussie - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu Aussie - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu

Aussie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Esther

07 December 2012 | Australië, Rainbow Beach

16 november 2012...

Aankomst in Cairns Australië!
Het voelt meteen goed! Hele relaxte sfeer en aardige mensen!
De eerste nachten brengen we door in een hostel, vanuit hier hebben we een spaceship geregeld! Dit is een Grote auto waar we achterin kunnen slapen! Met de klep open kunnen we er een tent aan vast maken zo slapen we half buiten de auto! Deze auto kunnen we over 4 dagen ophalen! Dus eerst genieten van Cairns! Snorkelen en duiken in de great barrier reef! De eerste stop gingen we duiken! De 2e stop snorkelen! Het onderwater leven is super mooi! We hebben schildpadden, haaien, nemo visjes en heel veel kleuren rif gezien! Echt super gaaf!!

Dinsdag: 20 november

Eindelijk onze auto ophalen!! Nu gaat onze trip echt beginnen! Super spannend! Want we moeten links rijden! Gelukkig is het wel een automaat, schakelen hoeven we niet! We gaan nu in 6 weken Tijd rustig aan naar Sydney rijden!

Onze eerste stop is mission beach langs het strand hebben we onze eigen camping gemaakt! Onze eerste Walibi gespot!! Met nog een paar andere backpackers! Hier hebben we 1 nacht gestaan! Kennis gemaakt met "gun" dit is de goedkoopste wijn 10 dollar 4 liter, niet te drinken en snel dronken! Maar dat is t motto van de backpackers hier! De volgende dag hadden we een flinke kater dus voor ons geen "gun" meer haha!

Arlie beach;
Vanuit hier vertrekken we voor 3 dagen op een zeilboot! Naar de whitsundays
Waar 1 van de mooiste en witste stranden zijn! 3 dagen zeilen, snorkelen, kayaken!! We slapen op de boot zelf! Een leuke groep mensen en s'avondsr wijntjes en spelletjes doen!
Deze tocht was echt super gaaf! Zulke mooie dingen gezien!

Eungilla Nat. Park! Veel wandeltracks hier en platy puse gezien!

we rijden elke dag wel weer eens stukje verder! Zien zoveel dat t moeilijk is om alles op te schrijven!

De afgelopen dagen zijn we naar Fraser Island geweest dit is een eiland wat alleen uit zand en bomen bestaat! Hier zijn we met een 4wd bus doorheen gecrost, gezwommen in een zoetwater meer, ship wreck gezien! Ook kregen we de kans om een vlucht te maken boven het eiland met een 8 persoons vliegtuigje! Heel erg gaaf!
Op de terugweg kwamen we met onze bus vast te zitten in het zand! Vinden we mooi!!

Town of 1770; klein surfers plaatsje waar we onze eerste surfles gehad hebben! Zwaar maar super leuk!!

Nu zitten we op rainbow beach, klein plaatsje met een super mooi strand, wat allemaal verschillende kleuren zand heeft!!

Morgen vertrekken we verder richting noosa...

• 08 December 2012 - 13:17

Anja:

Hoi lieverds,verslag weer gelezen en foto's bekeken,Peter
    ziet er goed uit.
    Geniet ervan,de tijd vliegt voorbij.
    Groetjes van hier en tot volgende verslag.
    Kus kus uit Steenwijk.

• 08 December 2012 - 15:42

Mirjam:

Hoi lieverds,wat een heerlijke reis tot nu toe lijkt ons zo. Dit roept herinneringen op haha. wij hebben ook gedoken tussen arlie beach en the whitsundays. Wat is het daar mooi he. Nog een tip: als je walibi's bij je tafeltje wilt en ze zwemmen daar bij zonsopkomst in de zee: Cape Hillsborough nat. park. Iets verder naar beneden richting Makay. check it out, een waanzinnig mooi plekje. NIet te veel van die bocht drinken, zijn jullie al in een "drive in liqor store" geweest? Komt de wijn zo door het raampje naar binnen. Dat kennen we hier niet. Veel liefs, dikke knuffel, Ok en Mir