Nieuw Zeeland 2 - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 2 - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 2

Blijf op de hoogte en volg Peter en Esther

27 Februari 2013 | Verenigde Staten, Newton

Hier de 2e helft van Nieuw Zeeland!

Mount Cook is de hoogste berg van nieuw Zeeland, hier hebben we een korte (2,5 uur) wandeling gemaakt rond de berg. Later die dag zijn we door gereden naar Lake Tekapo, waar we gezwommen hebben in heel koud water 8-12 graden!

Op naar de volgende tramping:
The Nelson Lakes! Hier hadden we al een grote kaart van, alleen nog de juiste route!
We besloten om via lake rotaroa te lopen, dit was 5 uur tot de eerste hut. Eigenlijk wouden we dit stuk met de boot doen, maar er was geen chauffeur te bekennen van de taxi boot! Dus dan maar lopen!
Deze route was minder leuk dan we dachten, veel bos (geen uitzicht) heel veel rotsen en takken op t pad, daardoor moesten we weer veel klimmen en omlopen! De tocht duurde al met al 6,5 uur! Maar bij het hutje hadden we mooi uitzicht over lake Rotaroa! De volgende ochtend liepen we verder omhoog, ons doel was vandaag bij the Blue lake uit te komen. Een tocht van 7-8 uur lopen.
Vandaag was het een stuk makkelijker lopen dan gister! We hadden mooi uitzicht en liepen door grasvelden, bergen, riviertjes die we over moesten steken! En na 6,5 uur lopen waren we al bij onze hut aan the Blue Lake! Daar waren we verbaasd over want we zeiden net tegen elkaar: over een uurtje zijn we er wel! Fijn!!!!
Blue lake is het helderste water van Nieuw Zeeland en inderdaad! Zo blauw water, zo helder heb ik nog nooit gezien!
De 3e dag wouden we een retour lopen van 2uur naar lake Constance en dan terug lopen naar de eerste hut om daar te slapen!
Maar toen we terug bij the Blue Lake kwamen, zeiden de ranger's dat als we rond 4 uur bij west Sabine hut waren, we mee konden met de helikopter! Dat wouden we wel!! Anders moesten we weer langs het eerste stuk langs het water lopen, wat geen pretje was! En nu maar 3,5 uur lopen! Wij blij!! En we waren nog nooit met de helikopter geweest:)
De terug weg van deze tramping was heel spectaculair!!! De vlucht was super!!

In het noorden van zuider eiland hebben we nog een tramping gedaan in het bekende Abel Tasman National park! Hier hebben we 2 dagen gekajakt en 1 dag gewandeld!
Een toffe route en kajakken over zee is heel leuk!

8 februari hebben we het zuider eiland verlaten en zijn we met de boot naar het noorder eiland gevaren!

We zijn begonnen in Wellington, de stad waar Monique woonde (voordat ze naar Ned. Kwam) we bleven bij haar vriendin Jenn slapen! Wat heel gezellig was:) nu was je een keer geen toerist maar voelde je je een local! We hebben zelfs Weerwolven gespeeld!!! (Voor diegene die ons niet kennen;) wij zijn spelletjes gek)

Na wellington zijn we naar mnt taranaki, Egmont National Park gereden, deze berg is 2518 m hoog en gaan we beklimmen!

We begonnen heel vroeg met wandelen 6.00uur, wat fijn was want we konden de berg nog in z'n geheel zien! (De top) en zagen achter ons de zon opkomen! Bij het begin kwamen we een groepje lokale mannen tegen, ze nodigden ons uit om met hun mee te lopen. Deze route was recht omhoog De berg op! Deze mannen liepen dit elke week wel 1 keer! Dus die konden we wel volgen!
Na 3,5 uur klimmen (handen, voeten, knieën) sommige stukken waren bijna verticaal!
Boven aan de top was het uitzicht heel mooi! Het was wel bewolkter aan het worden maar omdat de berg zo hoog is stonden we boven de wolken! Fantastisch!!!

Hot water beach een heel stuk noordelijker is ook wel heel leuk om te vertellen!
Als het water laag staat, kan je op het strand een gat graven waar dan heet water uit stroomt! Dit komt omdat er een steen onder de grond zit die vulkanisch is. En daardoor wel 750 graden kan zijn! Het water wordt daardoor warm tot soms zelfs heel heet! Wij zijn s'avonds gegaan en zaten dus in het donker in ons eigen (door Peter) gegraven badje!!

Ook hier hebben we het noordelijkste puntje gezien!! Cape Reinga waar de Tasman Sea en Pasific Ocean bij elkaar komen!

Onze laatste dagen zijn we in Auckland, hier moeten we afscheid nemen van dit fantastische land! We hebben het echt heel erg leuk gehad hier!! Veel gezien, veel gelopen maar vooral veel genoten!!!

2 maart vliegen we naar Fiji, een eiland midden in de oceaan! Hier gaan we 3 weken niets doen!!!

• 27 Februari 2013 - 11:59

Opa En Oma Ploum:

met veel plezier jullie verslag gelezen.ook de bijgevoegde fotos

geven een goede indruk van het land.

tot npg toe hebben we een stevige winter .piet is al vier keer naar zwedwn

vertrokken om daar te kunnen ijszeilen.

oma heeft veel last van haar rug,met uitstraling naar haar linker been.niet leuk.

veel plezier met de laatste tocht. opa en oma.

• 27 Februari 2013 - 15:52

Lies:

NIce nice!! De foto's maken je verhalen nog levendiger. Leuk!
    Moet ik nog een geheugenkaartje versturen naar fiji? Je zal je camera al wel teveel gebruikt hebben :P
    Lekker genieten in je blote kont opt strand !!! :P

• 28 Februari 2013 - 14:58

Ome Guus:

Mooi reisverslag.
    Je hebt de helikopter toch wel zelf
    bestuurd he.
    De foto,s zijn ook prachtig en ik verheug me op
    het fofoverslag van de fuji eilanden.

Groetjes Guus

• 01 Maart 2013 - 15:38

Anja:

Hallo Lieverds,
    Prachtig verslag!
    Geniet van de Fiji-eilanden.
    Heel veel plezier nog.
    Kus kus en groetjes van hier

• 03 Maart 2013 - 12:59

Hetty:

Hallo Peter en Esther, wat maken jullie een fantastische tocht. Veel plaatsen komen me bekend voor van mijn reis met Fransien 3 jaar geleden. Maar jullie doen het wel heeeel sportief en uitgebreid. Wat een prachtig land he! Ik zou zo terug willen vliegen.
    Nu zitten jullie alweer verder. (Australie?). Heel veel plezier verder gewenst en geniet ervan!