Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!!

Blijf op de hoogte en volg Peter en Esther

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Takaka

31 December 2012...

Een lange dag vandaag! Om 7.15 AM zaten we al voor het opera house te wachten tot het 12 uur snachts is!
Maar omdat we zo vroeg waren hadden we de beste plekken! Harbour bridge was goed te zien! Na 17 uur wachten was het dan eindelijk zover!! Het vuurwerk was fantastisch!!! Zo veel en groot!! Goed begin van het jaar! En een Mooie afsluiter van Australie!

Op naar Nieuw Zeeland!!! De Kiwi's

We beginnen in Christchurch, wat bijna helemaal verwoest is door de aardbeving in 2011. De stad gaf een lege, bizarre indruk!

Ook hier hebben we weer een auto! We beginnen aan de westkust. Via Arthur's pass rijden we daar heen. Hier hebben we onze eerste berg wandeling/ Klim gemaakt! Een tocht van 6 uur.
Zwaar, want het gaat stijl omhoog en je loopt vlak langs de afgrond! Maar eenmaal boven, heb je een fantastisch uitzicht!

In Fox Glacier hebben we een glacier beklommen! Met speciale schoenen, sokken enz gingen we de berg op! Heel gaaf om over ijs te lopen!

Verder in het zuiden komen we bij fiordland! Dit is een groot stuk land met veel natuur! Hier gaan we onze eerste tramping tocht maken. ( tramping is lopen en kamperen waarbij je alles zelf mee moet nemen.) Wij gaan de Hollyford track doen die eigenlijk 8 dagen duurt, maar Wij lopen de helft! 4 dagen.
De eerste dag begon met veel regen. Maar we besloten om wel te beginnen aan de tocht. Gelukkig maar want na 3 uur wandelen was het droog! Na 6 uur wandelen kwamen we aan bij onze eerste slaapplek. Een 28 pers. hut waar we met nog 1 iemand in lagen, lekker rustig dus.
De 2e dag hadden we een korte dag van 3 uur wandelen, maar Dit stuk is wel wat pittiger Dan gister. Doordat er vorige week een storm was, zijn er veel bomen en rotsen naar beneden gevallen, die midden op het pad liggen waar we overheen moesten klimmen. De hut waar we vanavond in willen slapen is op een eiland. Om daar te komen moesten we door een rivier lopen! De stoere Peter ging eerst;) met toen dat goed ging mocht esther;)
Gelukkig was er iemand al in t hutje die de kachel al lekker warm had gemaakt! Zo waren we snel droog en warm, het is hier namelijk koud!
Dag 3 was een pittige dag, want we moeten dezelfde weg weer terug, onze voeten en rug beginnen we al aardig te voelen. Omdat we alles zelf mee moeten nemen is de rugzak best zwaar.
Na 6 uur (we hadden mooi weer!) wandelen, kwamen we bij onze laatste hut aan, met uitzicht over de Bergen!
De laatste Dag was kort, 2,5 uur maar heel zwaar omdat we blaren onder onze voeten hadden van het lopen! 1 voordeel: de tas was bijna leeg! Geen eten meer! Nog 1 voordeel: voordat we weg gingen hadden we een doubtful sound cruise geboekt!
Die gaan we dus na het wandelen doen!

Deze boot tocht ging door het mooiste gebied van fiordland. Je vaart tussen de Bergen door. Een (voor ons) luxe boot, net wat we nodig hadden na onze zware tocht! Op deze boot blijven we 1 nacht slapen. Het uitzicht is hier echt fantastisch! Veel dolfijnen en zeehonden gezien.

Na de cruise rijden we verder via het zuiderlijkste puntje van het zuider eiland naar de oostkust. Hier beginnen we weer omhoog te rijden naar het noorden.

We hebben al zoveel gezien maar komen ook tijd te kort omdat er veel meer te zien is! Het land is echt heel erg mooi!!! Elle bocht is anders! En de mensen( kiwi's) zijn heel aardig.

Kortom we zijn het nog Lang niet zat!

Liefs Peter en Esther

• 04 Februari 2013 - 19:44

Fransien:

heel veel mooie herinneringen komen bij mij boven.geweldig dat jullie dit mogen beleven.

LIEFS MAMA

• 04 Februari 2013 - 20:53

Opa En Oma Biesheuvel,:

wat maken jullie toch een schitterende reis!!!!!!!!
    we genieten mee via jullie mooie reisverslag.
    liefs en groetjes,opa arie en oma martina,.

• 05 Februari 2013 - 19:51

Will En Tom:

Wat een geweldig land laten jullie zien. De familie wil graag dat jullie daar blijven, hebben we een mooi vakantie-adresje.

Liefs,

Will en Tom

• 06 Februari 2013 - 16:03

Anja:

Hallo Lieverds.
    Eindelijk weer een berichtje,wat een prachtig gebied.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben,geniet ervan!!!
    En Esther ik heb je foto gezien,hi hi dat wordt dus
    bloemkool eten als je weer thuis bent.
    Veel liefs en groetjes uit Steenwijk.

• 06 Februari 2013 - 16:56

Okki En Mirjam:

Amoi laiverds, wat zien jullie er goed uit, superrrrrrr!!!!
    Wanneer gaan we even skypen ? Missen jullie wel hoor. Blijf vooral die mooie verhalen vertellen, heerlijk.
    groetjes en liefs, ok en mir

• 13 Februari 2013 - 14:30

Opa En Oma:

we hebben jullie verslag met veel interesse gelezen.Jullie maken

een prachtige tijd mee.Ook de fotos zien er goed uiit en geven

een prima indruk van het land.Blijf genieten.

opa en oma.