Singapore en Maleisie... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu Singapore en Maleisie... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Peter en Esther Steffens - WaarBenJij.nu

Singapore en Maleisie...

Door: Peter en Esther

Blijf op de hoogte en volg Peter en Esther

08 November 2012 | Singapore, Singapore

15 oktober 2012: daar gaan we dan, voor 6 maanden op reis!!
Na een goede, best wel lange reis kwamen we aan in singapore, hier hadden we al ons eerste hostel geboekt, wat heel fijn was want we konden er zo met de metro heen.
een paar dagen singapore waar we onder andere op de marina bay zijn geweest, met Celeste en Dennis( op aanraden van Marc) een singapore sling hebben gedronken. Singapore is een fijne stad waar je alles lopend kan doen! (al krijg je wel veel blaren)

Na singapore zijn we met de nachttrein naar Kuala Lumpur gegaan, de nachttrein was een prima vervoersmiddel, maar heb er geen oog dicht gedaan. We sliepen namelijk op stapelbedden wat ook meteen al je ruimtewas dus je had je backpack ook op je bed liggen.

In KL hebben we uiteraard de Petronas Twin Towers bezocht, wat voor een paar minuten voor mooi uitzicht zorgde! Het regende die dag namelijk en de towers zijn zo hoog dat je in de wolken zit!
KL was wat minder lopend te doen het lag toch wel veel uit elkaar.
Omdat we er ook op zaterdag waren was er Pasar Malan in Little India, dit zijn allemaal kraampjes die vanaf 16.00 eten, kleding enz aanbieden.

Een week steden bezoeken kost veel engergie dus de 2e week hebben we heerlijk op Langkawi gezeten, een super mooi eiland boven in maleisie.
weer met de nachttrein (dit keer een prive kabine) 11 uur rijden vanaf KL
daarna met de boot 1.5 uur en dan met de taxi naar het backpackers gedeelte van Langkawi, daar waren allemaal leuke hostels voor weinig geld.

Op Langkawi hebben we 2 dagen een scooter gehuurd en alles van het eiland bekeken! We moesten wel links rijden. Maar dat went super snel!
Ook zijn we met de boot nog wezen eilandhoppen, rond Langkawi liggen namelijk allemaal kleine eilanden.
We wouden eigenlijk na 4/5 dagen weer verder richting Cameron Highlands, maar er ging niet eerder dan maandag een bus, wat betekende dat we er een week moesten bljven. Geem ramp want het werd met de dag mooier weer en t strand is heerlijk hier!!

Lekker uitgerust gingen we onze 3e week richting Cameron Higlands, met de boot terug naar het vaste land en vanuit daar met de bus naar Ipoh, vanaf Ipoh met een andere bus naar Cameron Highlands.
Een tocht van 12 uur...

Cameron HIglands, veel thee plantages, aardbeien, cactussen, bergen, jungle..
de eerste dag hier hebben we een jungle trek gedaan, hier in de omgeving heb je namelijk allemaal wandelroutes door een soort van jungle heen. super leuk en best wel heftig om te wandelen. je bent zo 2 uur aan het wandelen.
hier groeit ook een van de grootste bloemen van maleisie de Rafflesia flower. maar bij aankomst (alle excursies gaan naar die bloem toe) bleek deze bloem dood te zijn. maar hij kon wel elk moment uit komen!
dus hebben we een andere excursie gedaan naar het mossy forrest,
dit is een mossige jungle tocht waar we ook op de ena hoogste berg van maleisie uitzicht hadden over heel cameron.
Een bezoekje aan de aardbeien mochten we natuurlijk niet missen in dit gebied! en de thee fabriek en plantages waren hier in overvloed!
super mooi om te zien hoe hier de thee geplukt en gemaakt wordt!
eigenlijk wouden we Taman Negara (jungle) ook nog zien maar we hadden geen zin om in 1 week tijd zoveel te reizen.
wat maar goed was ook want aan het einde van onze week was er toch een bloem gevonden, dus hebben we met onze nieuwe vrienden Britt en Florian (ze zaten bij ons in het hostel)een excursie naar de bloem geboekt, om bij die bloem te komen moest je eerst 2 uur door de jungle wandelen, waar de reisgids zelf een cobra slang zag (wij natuurlijk weer niet) dit was een vrij pittige klim! maar erg leuk! bij de bloem aangekomen mochten we per 2 naar de bloem klouteren! super mooie grote bloem!
op de terug weg (wat ook weer 2 uur wandelen was) kwamen we nog langs een village waar de oorspronkelijke bewoners wonen en een demo gaven hoe ze daar jagen.
moe maar voldaan gingen we weer terug naar het hostel.

we hebben ook al van een canadees een nieuw kaart spelletje geleerd, volgens hem was dit HET backpackers spel! shit head heette het!

de tijd gaat best wel snel als je aan het reizen bent, Nu zijn er al weer 3 weken voorbij en gaan we al naar het volgende land, Bali.

een reis van zeker 10 uur met de bus naar singapore, daarna met het vliegtuig naar Bali, waar we bij vrienden op bezoek gaan!
De chauffeur van Marcella en Michiel kwam ons ophalen, wat heel erg fijn is want je wordt gewoon mee genomen door verschillende mannetjes die je bagage willen tillen en je weg willen brengen naar je hotel, gek wordt je er van. zeker als je al 24 uur erop hebt zitten.

na een uurtje rijden met de taxi kwamen we aan bij Marcella en Michiel, een super mooi bed en breakfast, wat heel veel rust uitstraald.
snel douchen want we gingen meteen met ze mee naar ecko beach waar de zon altijd onder gaat en je super lekker kan eten.
We slapen ook heel erg luxe nu in 1 van de kamers, omdat het niet helemaal vol zit hebben we geluk en mogen we hier slapen!

komende 10 dagen gaan we met t scootertje naar het noorden van bali, een klein eilandje dicht bij bali en natuurlijk een keer stappen in Kuta. Maar dat komt in het volgende verslag!

Hier gaat dus alles goed.. we hebben het echt heel erg fijn samen en zien veel mooie dingen....

• 08 November 2012 - 17:32

Linda:

Mooi verslag.. wel een beetje verbaast dat jullie shithead niet kennen!! Zelfs ik ken dat!! hahah ;)
    Veel plezier nog!!

• 08 November 2012 - 18:42

Celeste:

Ziet er goed uit hoor allemaal! Lekker genieten op Bali nu. :)
    Liefs Dennis en Celeste

• 08 November 2012 - 20:39

Marjolijn:

Hey fantastische foto's! Ik zie het plezier ervanaf stralen! Leuk om iets te horen van jullie. Was helemaal vergeten jullie fijne reis te wensen op dag van vertrek. Dus bij dezen alsnog. Kus van ons!

• 09 November 2012 - 10:54

Laura, Lana, Randy, Bloem En Pluk:

WAAUUWWWWW!!! Wat een heerlijk verhaal en wat doen jullie veel!! Geniet ervan.

• 09 November 2012 - 19:41

Mariska & John (uit Waardenburg!):

Wauw! Super! Wat gaaf allemaal! Leuk verslag om te lezen, wat jullie aan de andere kant van de wereld beleven. Heb pas jullie ontzettend mooie en knuffelige katten mogen verzorgen toen de familie in Turkije zat, het gaat erg goed met hen daar op de Buitenweg. Geniet van alle indrukken, vreemde gewoontes, allerlei nieuwe mensen en vooral van elkaar! Have fun!! Groeten van John & Mariska

• 10 November 2012 - 08:27

Linde:

Dag lieverds,

Leuk om te lezen dat jullie zo lekker genieten.
    Gisteravond hebben we een heerlijk aziatisch avondje gehad verzorgd door Robert en Leonore,
    Zo konden we proeven, ruiken en alle prachtige foto's, filmpjes en verhalen zien en horen
    Er staat jullie nog veel moois te wachten
    Geniet ervan
    Dikke kus

• 10 November 2012 - 08:27

Linde:

Dag lieverds,

Leuk om te lezen dat jullie zo lekker genieten.
    Er staat jullie nog veel moois te wachten
    Geniet ervan
    Dikke kus

• 10 November 2012 - 13:53

Peter T:

Jaloers, dat is het goede woord als ik het verslag lees en de beschrijving.
    We zijn super trots dat jullie dit ondernemen en genieten ervan!
    Jullie zijn echte lieverds (kan er nix anders van maken). Poezen gaan super, we hebben ze leren praten inmiddels (die oosterling kon dat al maar we verstonden dat taaltje niet) Inmiddels spreken ze gewoon nederlands en het eerste wat ze aangaven was dat ze hier willen blijven. Hun woorden: We wonen ruim, veel meer eten dan vroeger (lekker dik worden) en vooral Aboe vond het prettig dat we meer deuren hadden om open te maken.
    Kortom: we hebben het super met z'n 8 ten.

Geniet ervan en hou van jullie!

• 10 November 2012 - 16:58

Lies:

Jo dan, mooie verhalen! Gelukkig was ik al een beetje op de hoogte! Gister was ik bij Robert en Lee en die vertelden dat ze veel last hadden van bloedzuigers in de jungle, jullie ook?

Wat zijn jullie foto's ook leuk om te zien, daar wachtte ik al een beetje op :) Bevalt de camera goed? Hee meis, we skypen gauw weer. kuskus

• 11 November 2012 - 16:46

Mir En Ok:

Amoi laiverds, wat super allemaal en wat doen jullie veel. Zo te lezen zien jullie een hoop, te gek hoor. Wat een leuke foto's ook, jullie zien er goed uit. Hier is alles goed. Heel veel liefs en knuffels en tot het volgende verslag of skype. xxx

• 12 November 2012 - 11:56

Will En Tom:

Hoi laiverds, wat onzettend leuk om jullie verslag te lezen. Wat een leuke foto's en wat een geweldige natuur daar!!!! veel liefs van hier en we blijven jullie volgen, kusjes uit Sneek.

• 17 November 2012 - 09:06

Nynke:

nynke de vries [nynkedevries16@hotmail.com]

Hoi Esther en Peter.

Erg leuk. kunnen mij ook in het adressen bestand zetten.

Nynke de Vries

• 18 November 2012 - 12:29

Anja:

Hoi Peet en Essie.

Heb verslag gelezen en natuurlijk even uitgeprint.
    Geweldig,wat doen jullie veel en de foto's zijn ook super!!!!
    Hoop dat jullie nog veel gaan zien en meemaken daar.
    Geniet ervan tot hoors kus kus.